Infographic: Hier gaven Nederlanders online geld aan uit

Infographic: Hier gaven Nederlanders online geld aan uit

Nederlanders hebben het afgelopen halfjaar in totaal 16,3 miljard euro aan online bestellingen uitgegeven, 2 procent meer dan vorig jaar. Het aantal online aankopen bleef stabiel, op 167,8 miljoen euro. Consumenten lijken hun geld liever te besteden aan ervaringen dan aan spullen; er wordt meer geld uitgegeven aan reizen en entertainment en minder aan producten. Welke branches zagen het aantal aankopen stijgen of dalen? 

Thuiswinkel.org zet in de Markt Monitor de e-commercecijfers van het afgelopen halfjaar op een rij. 

Nederlanders hebben het afgelopen halfjaar in totaal 16,3 miljard euro aan online bestellingen uitgegeven, 2 procent meer dan vorig jaar. Het aantal online aankopen bleef stabiel, op 167,8 miljoen euro. Consumenten lijken hun geld liever te besteden aan ervaringen dan aan spullen; er wordt meer geld uitgegeven aan reizen en entertainment en minder aan producten. Welke branches zagen het aantal aankopen stijgen of dalen? 

Thuiswinkel.org zet in de Markt Monitor de e-commercecijfers van het afgelopen halfjaar op een rij. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!