Meer omzet en meer klanten: ontdek de nieuwe boetiek van SKM

Meer omzet en meer klanten: ontdek de nieuwe boetiek van SKM

De Belgische multimerkenboetiek SKM is helemaal back en stopt haar stoffige imago voorgoed in de koelkast. Met het vernieuwde winkelconcept biedt SKM een heuse boetiek beleving waar gezelligheid en service meer dan ooit centraal staat.
 


SKM zet in op heuse boetiek beleving
Interieurontwerp en digitale communicatie op maat

SKM is helemaal back en stopt haar stoffige imago voorgoed in de koelkast. Met het vernieuwde winkelconcept biedt SKM een heuse boetiek beleving waar gezelligheid en service meer dan ooit centraal staat.

Een boetiek met eigenheid
SKM is een vaste waarde langs de A12 in België en draait sinds de overname in 2016 als nooit tevoren. Toch lag de uitstraling van de multimerkenboetiek niet meer in lijn met de hartverwarmende visie van de nieuwe eigenaars Dominique en Steven. “SKM staat voor een familiale boetiek waar het gezellig vertoeven is en waar service centraal staat” aldus Dominique Somers, zaakvoerster bij SKM. “Deze visie wilden we doortrekken in ons winkelconcept. 

We wilden een boetiek met eigenheid creëren en niet langer overkomen als een onpersoonlijke keten.” Het resultaat? Een warme boetiek beleving met inspirerende hoekjes en kantjes, een gezellige bistro én een in-house naaiteam dat herstellingen en retouches ter plaatse uitvoert. Kortom: SKM straalt als nooit tevoren en slaagt erin om nieuwe merken én klanten aan te trekken.


Van strategie naar concept
“Toen ik Dominique voor het eerst sprak was ik meteen overtuigd dat ons dochterbedrijf Wave of Engagement de ideale sparringpartner was om strategisch mee na te denken en hun visie te vertalen naar een passend winkelconcept”, aldus Nele Bruers, Instore Experience Manager bij DOBIT. “Er volgden workshops, inspiratie tours en heel wat medewerkers enquêtes om de visie en de eigenheid van SKM in kaart te brengen. Op basis van al deze informatie maakten we een concreet voorstel voor het interieurontwerp en de digitalisatie in de winkel.” Zo is de warme inrichting gebaseerd op de vormen van het vrouwelijk lichaam en het ambacht van het naai- en herstelwerk dat het naaiteam dagelijks uitvoert. De digitale schermen zetten deze persoonlijke service en de USP’s nog eens extra in de kijker én geven de klanten inspiratie voor looks en accessoires.

Co-creatie: 360° aanpak
Niet alleen de winkel kreeg een nieuw jasje, ook de webshop, de huisstijl en het logo werd dit keer onder handen genomen. “De strategische oefening zorgde voor een 360° aanpak waarbij we onze visie hebben vertaald in één vormentaal over verschillende kanalen heen. Het is werkelijk één mooi geheel en net dat maakt het zo sterk”, aldus Dominique. “SKM bracht de expertise van verschillende partners samen, wat resulteerde in een prachtig eindresultaat, volledig in lijn met hun missie en visie”, zo besluit Nele. “De resultaten spreken voor zich en bewijzen dat deze holistische aanpak loont”.


Meer informatie?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!