Aldi Nord lanceert deze week een eigen modecollectie, waarvan de kledingstukken zijn geïnspireerd op populaire huismerkproducten. Het is sinds 2019 de derde keer dat de discountketen dit doet.
De discountketen heeft het met het ontwerpen van zijn derde kledinglijn net iets anders aangepakt dan voorgaande edities. Waar Aldi in 2019 een kledinglijn maakte van gerecyclede petflessen, werd er vorig jaar een ludieke fesivallijn gelanceerd: 'Festivaldi'. Nu heeft Aldi 9 Duitse kunstenaars ingeschakeld om subtielere kledingstukken te ontwerpen.
De verschillende tops, hoodies, shirts en accessoires zijn geïnspireerd op populaire producten van Aldi's eigen merken zoals Rio D'oro, Tandil, River of Nusskati. Klanten kunnen echter de kledingitems niet zelf aanschaffen: de kledingstukken zijn alleen verkrijgbaar door mee te doen aan een winactie, via de website of via Snapchat.
Het is nog niet bekend of de kledingstukken ook buiten thuismarkt Duitsland verkrijgbaar zijn. Aldi heeft nog niet gereageerd op vragen.
Reacties 0