Kruidvat lanceert online marktplaats
Gepubliceerd op 30 oktober 2023 om 08:10
Kruidvat heeft een online marktplaats gelanceerd waarop babyproducten van derde partijen worden aangeboden. Bij goed verloop wordt de marketplace ook uitgerold naar België.
De drogisterijketen zegt te starten met de categorie babyproducten, omdat het naar eigen zeggen een grote speler is in die markt. Het assortiment is uitgebreid van 750 naar 3.000 producten, met onder andere autostoeltjes, aankleedkussens, reiswiegjes en buggy’s. Afgelopen zomer werd de komst van de marktplaats al aangekondigd.
Het aanbod is complementair en concurreert niet met het huidige assortiment. “Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden”, aldus Roland van den Berg, online business director bij A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt.
Niet ieder bedrijf of merk kan verkopen via de online marktplaats; de drogisterij start met een select aantal leveranciers die moeten voldoen aan bepaalde kwaliteitscriteria. “Deze verkopers profiteren van onze sterke marktpositie en het bereik van onze bijna 3 miljoen online bezoekers per week.”
De Britse zusterketen van Kruidvat, Superdrug, introduceerde vorig jaar ook een marketplace. Honderden merken, van premiummerken tot startups, kunnen daar rechtstreeks hun producten aanbieden aan de consument. De Britse drogisterijketen is net als Kruidvat en Trekpleister onderdeel van A.S. Watson.
RetailTrends sprak met Roland van den Berg over Kruidvat Marketplace. Op maandag lees je hier meer over op onze website.