Prada-merken zien grote omzetstijging

Prada-merken zien grote omzetstijging

In Asia Pacific passeerde Prada Group de omzetgrens van 1 miljard euro. 

De Prada Group, met daarin modemerken Prada en Miu Miu, blijft flink groeien qua omzet. In Asia Pacific passeerde de luxegroep de omzetgrens van 1 miljard euro.

Dat meldt het bedrijf in het negenmaandenrapport over 2023. Prada zag zijn omzet de afgelopen maanden met 13 procent stijgen, terwijl Miu Miu zelfs 49 procent omzetstijging noteert ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daardoor komt de totale omzet in de eerste 9 maanden van 2023 van de Prada Group uit op 3,3 miljard euro. Dit is 17 procent meer dan vorig jaar in dezelfde periode.

1 miljard
De gehele Prada Group zag zijn omzet in Japan met 47 procent stijgen tot 334 miljoen. Ook in de rest van de Asia Pacific - waar Japan in deze cijfers dus niet bij hoort - noteerde flink meer omzet (+21 procent). Daarmee komt de omzet in die regio boven de grens van 1 miljard euro.

In Europa steeg de omzet van 831 miljoen in de eerste 9 maanden vorig jaar tot 941 miljoen in dezelfde periode dit jaar (17 procent).

Het bedrijf deelt geen winstcijfers. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!