Het Nederlandse mannenmodemerk Nølson verwacht dit jaar nog boven de omzetgrens van 1 miljoen euro uit te komen. Een groei van 200 duizend euro ten opzichte van de inkomsten die het merk in 2022 noteerde.
Oprichter Nicolaas Koedam zegt tegen Quote dat het mannenmodemerk in 2022 nog een omzet van 800.000 noteerde. Aan het einde van 2023 moet dit getal boven de 1 miljoen euro zijn gestegen. "Daarnaast is onze winstmarge, mede door een prijsverhoging, ook positief.’
De uitspraak van Nølson volgt nog geen maand nadat het aankondigde zich breder in de markt te zetten, door ook casual kleding aan te bieden. Ook wordt er een nieuwe webshop gelanceerd. Al met al moeten deze stappen eraan bijdragen om in 2025 bij de top-5 herenmodemerk in Nederland te horen.
Nicolaas Koedam vermeldt ook dat Frans Byvoet (bekend van FBI Food Group) is ingestapt in het modemerk, en inmiddels voor 20 procent minderheidsaandelen in handen heeft.
RetailTrends nam vorig jaar nog een kijkje in deze dus nu verbouwde winkel en sprak toen ook met oprichter Koedam. Kijk hier het interview terug.
Reacties 0