Infographic: Hoe en wanneer informeer je de klant op Black Friday?

Infographic: Hoe en wanneer informeer je de klant op Black Friday?

November is de maand van Black Friday. Dit jaar valt het op 24 november. De consument kijkt uit naar ‘het koopjesfeest van het jaar.’ Vorig jaar zorgde Black Friday voor 70 procent meer omzet dan op een normale dag. In fysieke winkels werd op Black Friday voor ongeveer 588 miljoen euro uitgegeven. Online kwam dit neer op 550 miljoen euro aan bestellingen.

Deze infographic van Sinch laat aan retailers zien op welk moment de consument wil worden ingelicht over de koopjes van de winkels (spoiler: begin november wil 50 procent al zijn ingelicht). Ook geeft de infographic een goed overzicht via welke kanalen deze consument op de hoogte wil worden gehouden.

November is de maand van Black Friday. Dit jaar valt het op 24 november. De consument kijkt uit naar ‘het koopjesfeest van het jaar.’ Vorig jaar zorgde Black Friday voor 70 procent meer omzet dan op een normale dag. In fysieke winkels werd op Black Friday voor ongeveer 588 miljoen euro uitgegeven. Online kwam dit neer op 550 miljoen euro aan bestellingen.

Deze infographic van Sinch laat aan retailers zien op welk moment de consument wil worden ingelicht over de koopjes van de winkels (spoiler: begin november wil 50 procent al zijn ingelicht). Ook geeft de infographic een goed overzicht via welke kanalen deze consument op de hoogte wil worden gehouden.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!