Dille & Kamille sluit opnieuw winkels op Black Friday

Dille & Kamille sluit opnieuw winkels op Black Friday

"Ik hoop dat we navolging krijgen, net als met Green Friday. En dat anderen stoppen met het iedereen gek maken met korting.”  

Dille & Kamille sluit op Black Friday al zijn winkels in Nederland, België en Duitsland. Het is het tweede rij op jaar dat de retailer hiertoe besluit: vorig jaar maakte het bedrijf hetzelfde statement.

Op vrijdag 24 november sluiten niet alleen de winkels in Nederland, België en Duitsland de deuren: ook de website wordt voor 1 dag offline gehaald. Het bedrijf hoopt dat andere retailers het voorbeeld volgen. 

Op de dag dat consumenten wereldwijd via kortingen en andere acties wordt opgeroepen tot kopen, vraagt Dille & Kamille juist extra aandacht voor de natuur.  Medewerkers gaan vrijwilligerswerk doen en gaan helpen met het aanplanten van voedselbossen. 

Geen overconsumptie
Vorig jaar sloot Dille & Kamille voor het eerst alle (online)winkels tijdens Black Friday. Dit om een vuist te maken tegen overconsumptie. “Van dat aanjagen van consumeren, met de nadruk op 'meren', moeten we af. Het gaat de verkeerde kant op”, zei algemeen directeur Hans Geels in een interview met RetailTrends. “Ik snap dat het een hele stap is. Maar ik hoop dat we navolging krijgen, net als met Green Friday. En dat anderen stoppen met het iedereen gek maken met korting.”  

Eerder doopte de retailer de dag al om tot Green Friday: in 2018 nam Dille & Kamille samen met Trees for All het initiatief, waar onder meer grote retailers als Intratuin en Decathlon zich bij aansloten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!