Amerikaan weet te weinig van voeding

Amerikaanse consumenten weten zo weinig van voeding, dat ze geen intelligente keuze kunnen maken in de super. Dat wordt gesteld in het rapport Food for Life van Yankelovich. De Amerikaanse consument is naïef, en gelooft vaak zonder meer iedere gezondheidsclaim op een verpakking. Productinformatie wordt wel gelezen, maar niet begrepen.

Ook blijkt uit het onderzoek dat liefst 72 procent van de Amerikanen geen voedsel eet dat hij of zij niet lekker vindt. Dat een product erg gezond en voedzaam kan zijn, maakt daarbij niet uit. Wat het beoordelen van productinformatie ook lastig maakt: eenderde wist niet dat een gram lichter is dan een ons. Overigens wil wel 43 procent van de ondervraagde Amerikanen dat snack- en frisdrankautomaten verboden worden op scholen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!