Action ziet omzet stijgen tot 7,9 miljard
Gepubliceerd op 9 november 2023 om 08:33
Action groeide de eerste 9 maanden van dit jaar door en zag zijn omzet met 30 procent toenemen tot 7,9 miljard euro. Het openen van meer winkels en een toename van het bezoekersaantal, droegen hier het meest aan bij.
Action breidt zich snel uit in Europa: in de eerste 9 maanden van dit jaar opende de discounter 153 nieuwe winkels in Europa. Niet alleen die uitbreiding werpt zijn vruchten af. Ook zonder de nieuw geopende winkels steeg de omzet met 19,2 procent (like-for-like). Volgens de discounter steeg de winkelomzet in alle landen.
Door de expansie heeft Action nu onder andere 500 filialen in Duitsland en 100 in Oostenrijk. In totaal heeft het bedrijf nu 2416 winkels in 11 landen.
Prijsverlagingen
Doordat Action te maken heeft met een lagere kostendruk, zijn er sinds deze zomer prijsverlagingen doorgevoerd op 15 procent van de producten. Ceo Hajir Hajji kondigt ook voor de komende periode nieuwe prijsverlagingen aan. "Het aanbieden van producten tegen de laagst mogelijke prijs zit in ons DNA. Natuurlijk zien we ook nog steeds stijgingen in de kosten zoals huur en arbeid, maar per saldo zijn we in staat om de prijzen van verschillende producten te verlagen."
Action bestaat in 2023 precies 30 jaar. RetailTrends dook eerder dit jaar in de vraag waarom Action een succesformule is.