Elektro-franchisers rukken op

Het aantal zelfstandige elektronica-verkooppunten is de laatste vijf jaar flink gedaald. De meeste ondernemers die toch door wilden met hun bedrijf, hebben zich bij bestaande formules als Expert, Electronic Partner en Electro World aangesloten. Ook een redelijk aantal ondernemers sloot zich aan bij filiaalformules als It’s en BCC. Een van de belangrijkste redenen voor deze marktverschuiving is de komst van MediaMarkt.

Het totaal aantal verkooppunten daalde de afgelopen vijf jaar van 1.900 naar 1.600. De totale winkeloppervlakte steeg echter wel, van 447.000 naar 537.000 vierkante meter. Hierdoor steeg ook het gemiddelde winkeloppervlak, met 43 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!