Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en America Today.
Winnaar: Action
Action is dit jaar flink aan het groeien, en heeft de eerste 9 manaden van het jaar 30 procent meer omgezet dan het jaar ervoor. Dat heeft de discounter met name te danken aan het openen van meer winkels en een toename van het aantal winkelbezoekers. Zo bouwde Action dit jaar 153 extra winkels bij. Ook zonder deze locaties steeg de omzet met 19,2 procent (like-for-like). Volgens de discounter steeg de winkelomzet in alle landen.
Verliezer: America Today
Coolinvestments zag zijn ebitda vorig jaar kelderen van 11,6 naar 4,1 miljoen euro. Terwijl MS Mode nog winst maakte, belandde zusterketen America Today in het rood. Waar het kledingmerk in 2021 nog 3 miljoen winst maakte, maakte het in 2022 4 miljoen euro verlies. De opbrengsten uit de fysieke winkels vielen afgelopen jaar tegen voor America Today. Toch blijft de stemming positief: "Door een wijziging in de commerciële strategie is de negatieve trend...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en America Today.
Winnaar: Action
Action is dit jaar flink aan het groeien, en heeft de eerste 9 manaden van het jaar 30 procent meer omgezet dan het jaar ervoor. Dat heeft de discounter met name te danken aan het openen van meer winkels en een toename van het aantal winkelbezoekers. Zo bouwde Action dit jaar 153 extra winkels bij. Ook zonder deze locaties steeg de omzet met 19,2 procent (like-for-like). Volgens de discounter steeg de winkelomzet in alle landen.
Verliezer: America Today
Coolinvestments zag zijn ebitda vorig jaar kelderen van 11,6 naar 4,1 miljoen euro. Terwijl MS Mode nog winst maakte, belandde zusterketen America Today in het rood. Waar het kledingmerk in 2021 nog 3 miljoen winst maakte, maakte het in 2022 4 miljoen euro verlies. De opbrengsten uit de fysieke winkels vielen afgelopen jaar tegen voor America Today. Toch blijft de stemming positief: "Door een wijziging in de commerciële strategie is de negatieve trend gekeerd en is het bedrijf inmiddels weer in de winning mood onder leiding van de nieuwe ceo Bote Galema."