'Black Friday populairder onder jong publiek'

'Black Friday populairder onder jong publiek'

80 procent van de consumenten onder de 35 jaar verwacht iets aan te schaffen tijdens het koopjesfestijn.

Black Friday blijft populair bij consumenten onder de 35 jaar. Maar liefst 80 procent geeft aan dat zij verwachten iets aan te schaffen, blijkt uit het ‘Stand van retail’-rapport van ABN Amro.  

Uit het rapport blijkt dat Nederlanders in zijn geheel meer warm lopen voor Black Friday dan vorig jaar. Nu geeft 48 procent aan wat te kopen, terwijl dat vorig jaar nog maar 38 procent was. Het oudere publiek (boven de 55) haakt echter massaal af: slechts 20 procent zegt wat te willen kopen op deze dag.

Uit de cijfers blijkt dat de trends daarmee doorgezet worden. Ook vorig jaar was Black Friday onder respondenten tot 35 jaar een stuk populairder dan bij 55-plussers. 71 procent van de jongeren kocht wat op Black Friday, terwijl slechts 11 procent van het oudste publiek een aankoop deed.

Meer dan de helft van de respondenten geeft verder aan zijn aankoop uit te stellen tot Black Friday in de hoop daarmee korting te krijgen op het product dat ze nodig hebben. Jongeren en mensen die moeite hebben om rond te komen zijn hier het meest gevoelig voor.

Black Friday deed in 2015 zijn intrede in Nederland. Het is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Dit jaar is het koopjesfestijn op 24 november.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!