Homefashion Group, het moederbedrijf van Kwantum en Leen Bakker, heeft vorig jaar een verlies van 25,6 miljoen euro geleden. Dat blijkt uit de recent gedeponeerde jaarrekening, die RTL Nieuws als eerste opmerkte.
In 2021 werd er nog 11,9 miljoen euro winst geboekt. De totale omzet van het bedrijf steeg wel in 2022, van 624 naar 651 miljoen euro, een groei van ongeveer 4 procent.
In het jaarverslag zegt het bedrijf last te hebben gehad van de oorlog in de Oekraïne. Als gevolg daarvan namen containerkosten aanzienlijk toe. Ook was er een toename van opslagkosten door hoge voorraden. Het bedrijft stelt ook dat mede door de oorlog er een daling was in het consumentenvertrouwen, wat geleid heeft tot lagere bestedingen. Met behulp van onder andere het uitgerolde kostenbesparingprogramma verwacht het bestuur in 2023 weer een positief resultaat.
Leen Bakker en Kwantum kregen begin 2023 een nieuwe ceo. Debbie Klein werd na 5 jaar opgevolgd door Albert Voogd.
Paul Moersman 20 nov, 20:09
Jan de Reus 16 nov, 20:45
Paul Moersman 16 nov, 14:48
Gj Ham 16 nov, 14:47
Frits Vries 16 nov, 13:41