'Nederlanders gevoelig voor Black Friday-promoties'

'Nederlanders gevoelig voor Black Friday-promoties'

63 procent van de Nederlanders doet tijdens Black Friday aankopen die ze anders niet zouden doen. 

Black Friday-deals kunnen Nederlanders overtuigen om aankopen te doen die ze anders niet zouden doen. Vooral jongvolwassenen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding van de koopjes, blijkt uit onderzoek van TrustDeals. 

Zo geeft 63 procent van de Nederlanders aan dat Black Friday-deals hen kunnen overtuigen om iets te kopen wat ze anders niet zouden doen. Van de koopjesjagers valt 77 procent in de leeftijdscategorie van 18 tot en met 34 jaar.

Het platform spreekt van een jaarlijks terugkerende piek van ruim 11 keer zoveel aankopen dan op een reguliere vrijdag. Twee derde (66 procent) van de Nederlanders geeft aan aankopen te hebben gedaan tijdens de koopjesdag. Ook zegt 66 procent dat de korting de doorslaggevende factor was bij hun laatste aankoop tijdens Black Friday.

Driekwart (75 procent) zegt op zoek te gaan naar de allerbeste deals. Ook stelt bijna 70 procent van de Nederlanders bewust zijn aankopen uit tot Black Friday. Vrouwen vallen vooral voor koopjes in de mode, terwijl mannen de voorkeur geven aan deals voor audiovisuele apparaten zoals tv’s en koptelefoons. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!