Nederlanders staan bekend als koopjesjagers en al helemaal als het op Black Friday aankomt. Zo stelt een groot deel (69 procent) hun aankopen bewust uit tot Black Friday en legt bijna 1 op de 3 geld apart voor de beste deals op die dag (die dit jaar op 24 november valt).
En waar vrouwen zoeken naar de beste deals op het gebied van mode, draaien mannen het meest warm voor deals met elektronica. Vooral jongvolwassen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding van koopjes: van de koopjesjagers valt 77 procent in de leeftijdscategorie 18 tot en met 34 jaar.
TrustDeals deed onderzoek naar het aankoopgedrag van Nederlanders tijdens Black Friday. De infographic hieronder laat daarvan een deel van de resultaten zien.
Infographic: De koopjesjagende Nederlander tijdens Black Friday
Gepubliceerd op 20 november 2023 om 15:30
Nederlanders staan bekend als koopjesjagers en al helemaal als het op Black Friday aankomt. Zo stelt een groot deel (69 procent) hun aankopen bewust uit tot Black Friday en legt bijna 1 op de 3 geld apart voor de beste deals op die dag (die dit jaar op 24 november valt).
En waar vrouwen zoeken naar de beste deals op het gebied van mode, draaien mannen het meest warm voor deals met elektronica. Vooral jongvolwassen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding van koopjes: van de koopjesjagers valt 77 procent in de leeftijdscategorie 18 tot en met 34 jaar.
TrustDeals deed onderzoek naar het aankoopgedrag van Nederlanders tijdens Black Friday. De infographic hieronder laat daarvan een deel van de resultaten zien.