Infographic: De koopjesjagende Nederlander tijdens Black Friday

Infographic: De koopjesjagende Nederlander tijdens Black Friday

Nederlanders staan bekend als koopjesjagers en al helemaal als het op Black Friday aankomt. Zo stelt een groot deel (69 procent) hun aankopen bewust uit tot Black Friday en legt bijna 1 op de 3 geld apart voor de beste deals op die dag (die dit jaar op 24 november valt).

En waar vrouwen zoeken naar de beste deals op het gebied van mode, draaien mannen het meest warm voor deals met elektronica. Vooral jongvolwassen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding van koopjes: van de koopjesjagers valt 77 procent in de leeftijdscategorie 18 tot en met 34 jaar.

TrustDeals deed onderzoek naar het aankoopgedrag van Nederlanders tijdens Black Friday. De infographic hieronder laat daarvan een deel van de resultaten zien.

Nederlanders staan bekend als koopjesjagers en al helemaal als het op Black Friday aankomt. Zo stelt een groot deel (69 procent) hun aankopen bewust uit tot Black Friday en legt bijna 1 op de 3 geld apart voor de beste deals op die dag (die dit jaar op 24 november valt).

En waar vrouwen zoeken naar de beste deals op het gebied van mode, draaien mannen het meest warm voor deals met elektronica. Vooral jongvolwassen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding van koopjes: van de koopjesjagers valt 77 procent in de leeftijdscategorie 18 tot en met 34 jaar.

TrustDeals deed onderzoek naar het aankoopgedrag van Nederlanders tijdens Black Friday. De infographic hieronder laat daarvan een deel van de resultaten zien.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!