'Meer bestedingen en pakketdrukte richting feestmaand'

'Meer bestedingen en pakketdrukte richting feestmaand'

Bijna 10 procent van de pakketten kwam deze week met vertraging aan.

Bijna driekwart van de consumenten is van plan om hetzelfde of meer te besteden aan cadeaus gedurende de feestdagen. Ook de pakketbezorgers ondervinden dat de drukte toeneemt; bijna 10 procent van de pakketten kwam in de Black Friday-week met vertraging aan.

83 procent van de mkb’ers in de retailsector verwacht dit jaar een grotere omzet tijdens de feestdagen dan vorig jaar, zo blijkt uit onderzoek van freelanceplatform Fiverr. Dat komt volgens het onderzoek voornamelijk doordat het consumentenvertrouwen veel groter is dan in dezelfde periode van vorig jaar. Toen hielden consumenten de hand op de knip door de inflatie en gestegen energieprijzen. De strategie van de retailers in deze periode ligt op het extra focussen op online.

De extra drukte rond Black Friday vertaalt zich ook naar de pakketbezorgers. 9,6 procent van de pakketten kwamen deze week in Nederland met vertraging aan, zo meldt verzendplatform Wuunder. Dat is bijna 3 keer zo veel als de week ervoor (3,7 procent). In provincie Zeeland werd 37 procent van de pakketten met vertraging geleverd. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!