'Meer impulsaankopen door social media'

'Meer impulsaankopen door social media'

Vooral jongeren zijn gevoelig voor producten die op social media gepromoot worden. 

Bijna een kwart (24 procent) van de Nederlandse consumenten heeft in de afgelopen 2 jaar meer impulsaankopen gedaan. Dat blijkt uit onderzoek van ondernemersplatform Lightspeed die de invloed van social media op aankoopgedrag onderzocht. 

Ruim een kwart van de consumenten (27 procent) is de afgelopen 2 jaar meer gaan uitgeven. Vooral jongeren zijn gevoelig voor producten die op social media gepromoot worden, bijvoorbeeld door influencers. 

Zo'n 20 procent van de jongeren geeft aan ‘verslaafd’ te zijn geraakt aan winkelen via social media. Van hen doet 16 procent een aantal keer per week een aankoop via social media en 7 procent doet meerdere aankopen per dag.|

Meer dan een derde (38 procent) van de consumenten zegt via social media nieuwe producten te ontdekken. In de leeftijdscategorie 45 tot 64 jaar is dit 24 procent, bij 65-plussers 19 procent. Ook geeft 15 procent aan meer te winkelen bij zelfstandige ondernemers als gevolg van de invloed van social media. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!