'Hornbach, Picnic en Kruidvat meest futureproof’

'Hornbach, Picnic en Kruidvat meest futureproof’

Van de Nederlandse retailers scoren Hornbach, Picnic en Kruidvat volgens Nederlandse consumenten het hoogst op een vijftal factoren. Deze formules scoren het hoogst op onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, klantinteractie, loyaliteit en bezoekersaantallen. 

Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. Volgens het onderzoeksbureau scoren de meest toekomstbestendige retailers hoog op alle factoren. Naast Kruidvat, Hornbach en Picnic scoren ook Action, Bol, Albert Heijn en IKEA hoog op deze punten. 

Volgens de respondenten wordt 1 op de 5 retailers gezien als onderscheidend: vooral Keurslager, Dille & Kamille, Rituals en IKEA blinken hierin uit. Volgens de onderzoekers hebben discountformules het minst onderscheidend vermogen: voor bijna 1 op de 10 retailers wordt de formule als niet-onderscheidend gezien.

De mate van loyaliteit wordt in het onderzoek bepaald door de vraag of de consument een retailer zou aanbevelen. Nederlanders bevelen Hornbach en Picnic het meest aan anderen. Ook Zooplus, Auping, Eye Wish, Pearle en Bol hebben loyale klanten.

Voor 14 procent van de retailers in Nederland geldt dat het merendeel van de klanten...

Van de Nederlandse retailers scoren Hornbach, Picnic en Kruidvat volgens Nederlandse consumenten het hoogst op een vijftal factoren. Deze formules scoren het hoogst op onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, klantinteractie, loyaliteit en bezoekersaantallen. 

Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. Volgens het onderzoeksbureau scoren de meest toekomstbestendige retailers hoog op alle factoren. Naast Kruidvat, Hornbach en Picnic scoren ook Action, Bol, Albert Heijn en IKEA hoog op deze punten. 

Volgens de respondenten wordt 1 op de 5 retailers gezien als onderscheidend: vooral Keurslager, Dille & Kamille, Rituals en IKEA blinken hierin uit. Volgens de onderzoekers hebben discountformules het minst onderscheidend vermogen: voor bijna 1 op de 10 retailers wordt de formule als niet-onderscheidend gezien.

De mate van loyaliteit wordt in het onderzoek bepaald door de vraag of de consument een retailer zou aanbevelen. Nederlanders bevelen Hornbach en Picnic het meest aan anderen. Ook Zooplus, Auping, Eye Wish, Pearle en Bol hebben loyale klanten.

Voor 14 procent van de retailers in Nederland geldt dat het merendeel van de klanten hen als onmisbaar beschouwt. Belangrijke kenmerken van onmisbare retailers zijn de samenstelling van het assortiment, gemak, betrouwbaarheid en service en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding. 

Verder lezen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!