Steeds meer ‘parttime vegetariërs’

Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om de ene dag wel vlees te eten en de andere dag niet. Deze ‘parttime vegetariërs’ doen dat mede omdat zij zich zorgen maken om de gevolgen van de vogelgriep. Dat blijkt uit onderzoek van Metrixlab in opdracht van voedingsproducent Valess.

Valess herkent de uitkomsten van het onderzoek. Internationaal marketing manager Menco Sandstra: “In de praktijk zien we een sterk groeiende voorkeur voor onze producten en andere alternatieven bij het publiek. Vorig jaar steeg de omzet in de totale categorie vleesvervangers al met zeventien procent. Wij verwachten voor dit jaar een substantiële verdere ontwikkeling van onze omzet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!