'Kwart Nederlanders heeft voorkeur voor fysieke winkel'

'Kwart Nederlanders heeft voorkeur voor fysieke winkel'

Het gros van de Nederlandse consumenten (62 procent) verwacht zijn shopgedrag in 2024 te veranderen.

Het gros van de Nederlandse consumenten (62 procent) verwacht zijn shopgedrag de komende maanden te veranderen. Iets meer dan een derde (36 procent) denkt in de eerste maanden van 2024 vaker online te zullen winkelen, terwijl een kwart (26 procent) juist vaker fysieke winkels wil opzoeken. 

Dat blijkt uit e-commerceonderzoek van Mollie, waarvoor 1.000 Nederlanders zijn gevraagd naar hun huidige en toekomstige winkelvoorkeuren. Hieruit komt naar voren dat omnichannel nog steeds populair is: 27 procent shopt zowel online als in fysieke winkels. Een lager percentage (20 procent) winkelt op dit moment alleen online.

De vooruitzichten voor het komende jaar zijn vooralsnog positief: het gros van de Nederlanders (56 procent) denkt in 2024 meer geld uit te geven aan online winkelen dan in 2023. Ongeveer een derde van hen (29 procent) zegt positiever te zijn over de huidige economische situatie, en hierom meer vertrouwen te hebben om aankopen te doen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!