Decathlon start duurzaamheidsproject in China

Decathlon start duurzaamheidsproject in China

Samen met industriële partners wil de Franse retailer uiteindelijk de CO2-uitstoot fors verminderen in het productie- en transportgedeelte van het bedrijf.

Op initiatief van Decathlon gaat er een duurzaamheidsproject in China van start. Samen met industriële partners wil de Franse retailer uiteindelijk de CO2-uitstoot fors verminderen in het productie- en transportgedeelte van het bedrijf.

Het project, met een looptijd van 25 jaar, houdt onder andere in dat Decathlon investeert in een groot offshore zonnepark. Dat kost ongeveer 1,4 miljard yuan (omgerekend 173 miljoen euro). Dat zonnepark zal hernieuwbare elektriciteit opleveren. Door samen te werken met 14 grote industriële partners in China wordt deze energie toegankelijk voor alle bedrijven in de waardeketen van Decathlon.

Net zero
Decathlon zegt zich er van bewust van te zijn dat meer dan 80 procent van de CO2-uitstoot van het bedrijf afkomstig is van de productie en het transport van de producten. Het bedrijf streeft naar het doel om ‘net zero’ te zijn en beseft dat dat 'niet kan zonder samen te werken met leveranciers en partners'. Juist daarom wil de Franse retailer in China investeren om zo de klimaatdoelen te halen.

Benieuwd naar de duurzaamheidsstrategie van Decathlon? Sustainability-expert Roeland Vervloet vertelde in onze podcast hoe de Franse retailer strijdt tegen een grotere afvalberg. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!