Cardoen: in 2007 Chinese auto’s

Het Belgische autobedrijf Cardoen, ook in Nederland actief, wil in 2007 Chinese auto’s op de markt brengen. Volgens directeur-eigenaar Karel Cardoen is er veel ruimte aan de onderkant van de markt. In tien jaar tijd zal het marktaandeel van Chinese wagens oplopen tot tien procent, verwacht hij.

“En dat zal een aardige prijsdruk geven op de rest van de markt.” In vergelijking met andere merken, zijn Chinese auto’s zo’n dertig tot vijftig procent goedkoper. “Een Chinese auto betekent een nieuwe auto voor de prijs van een tweedehands.” De afwerking is volgens Cardoen “niet slecht, maar aan de onderkant van de markt.” In totaal hebben zo’n tien Chinese automerken Europese ambities.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!