Mr Marvis zag nettowinst halveren in 2022
Gepubliceerd op 3 januari 2024 om 16:36
Mr Marvis heeft in 2022 zijn bruto bedrijfsresultaat zien stijgen van 20 miljoen tot zo'n 33 miljoen euro. Onderaan de streep bleef er wel minder over: in dit jaar boekte het mannenmodemerk een nettowinst van 942 duizend euro, tegenover 2,47 miljoen euro in 2021.
Dat blijkt uit de jaarrekening over 2022, die het mannenmodemerk onlangs heeft gedeponeerd. Van het brutoresultaat ging onder meer 31,7 miljoen euro aan operationele kosten af: bijna het dubbele van het totaal in 2021 (zo'n 17 miljoen). Ook de personeelskosten verdubbelden in dat jaar, tot bijna 4 miljoen euro. Daarmee leverde Mr Marvis in 2022 ruim 60 procent van zijn winst in.
Naar eigen zeggen is het niet voor het eerst dat het merk winstgevend is: volgens oprichter David Sipkens schreef Mr Marvis al sinds het tweede jaar na de oprichting zwarte cijfers.
Fysieke winkels
Mr Marvis is zich, als traditioneel d2c-merk, steeds meer gaan richten op fysieke retail. Waar het merk in 2020 zijn eerste brandstore opende in Amsterdam, volgden vorig jaar meerdere locaties. Inmiddels heeft het bedrijf 4 winkels in ons land (Amsterdam, Maastricht, Den Haag, Laren) en 2 buiten Nederland (Antwerpen en München).
Waarschijnlijk duiken er op korte termijn meer winkels over de grens op. Sipkens vertelde eerder al aan RetailTrends: "De komende jaren willen we in verhoogd tempo uitbreiden naar meerdere Europese steden. Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn de volgende markten waar we winkels gaan openen.”