Verkoop McDonald’s geraakt door ophef op social media

Verkoop McDonald’s geraakt door ophef op social media

McDonald’s verkoop in het Midden-Oosten is geraakt door ophef op social media. Uit een filmpje zou blijken dat de fastfoodketen Israël steunt. In sommige landen is een boycot tegen de fastfoodketen afgekondigd.

In het filmpje is te zien dat er in restaurants maaltijden worden uitgedeeld aan soldaten, wat volgens sommigen wordt geïnterpreteerd als steun voor Israël in de Gaza-oorlog. McDonald’s ceo Chris Kempczinski verduidelijkt op LinkedIn. dat het uitdelen van voedsel geen initiatief is van McDonald’s zelf, maar van de lokale ondernemers in het gebied. Ook zegt hij dat ‘desinformatie’ het merk McDonald’s schaadt.

De boycot leidt onder andere in het Midden-Oosten al tot een daling van de verkoopcijfers van de fastfoodketen, al worden precieze cijfers niet gegeven. 

Naast de ontwikkelingen in het Midden-Oosten, had McDonald’s het in 2023 sowieso al moeilijk. Zo kondigde de fastfoodketen in april aan dat er via een reorganisatie banen gingen verdwijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!