Grünten start tweede sharefundingsronde
Gepubliceerd op 8 januari 2024 om 11:46
Foodstartup Grünten is een tweede ronde van een sharefunding gestart. In totaal wil het bedrijf 149.500 euro ophalen om verder te groeien, het team uit te breiden en nieuwe producten te ontwikkelen. De teller staat momenteel op 20.000 euro.
In de eerste ronde in het afgelopen jaar haalde de foodstartup een bedrag op van 130.000 euro bij 80 investeerders. Met die financiering werd een nieuw product gelanceerd, de veggie cakes. Eerder, in 2019, sleepte het bedrijf ook kapitaal binnen middels een crowdfunding en nam het in 2022 deel aan het tv-programma Dragon’s Den.
Expansieplannen
Grünten laat daarnaast weten dat het zijn internationale expansieplannen versnelt. Naast Nederland en België wil het merk het komende jaar ook zijn entree maken in Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk.
Founder Berend Eberson richtte in 2018 Grünten op om Nederlanders op een gemakkelijke manier meer groente laten eten tijdens het ontbijt of als tussendoortje. Het merk is verkrijgbaar bij Crisp, enkele Plus-filialen en AH to go. Sinds kort ligt het ook in de schappen van 250 Albert Heijn-winkels.