Paprika en Cassis vragen bescherming tegen schuldeisers aan

Paprika en Cassis vragen bescherming tegen schuldeisers aan

De Nederlandse tak van het bedrijf (waar 25 winkels onder vallen) verkeert al langer in financieel zwaar weer.

Modemerken Paprika en Cassis vragen bescherming tegen zijn schuldeisers aan. Het van oorsprong Belgische bedrijf hoopt op die manier een herstructureringsproces te starten.

Dat meldt het Belgische L Post. Om paniek bij de schuldeisers te voorkomen, heeft het bedrijf achter de schermen het verzoek ingediend bij de rechtbank.

Paprika en Cassis hebben 136 winkels in Europa, waarvan 25 in Nederland. 

Paprika heeft het al langer zwaar; ook in Nederland. Zo meldde het bedrijf in zijn jaarverslag over 2022 nog dat er ‘gerede twijfel zou kunnen bestaan over de continuïteit’ van zijn Nederlandse tak. In dat jaar belandde Paprika Nederland BV in het rood en was het eigen vermogen eveneens negatief. Met behulp van de NOW-regeling hoopte moederbedrijf MG Finances er alsnog bovenop te komen. 

Minder dan een halfjaar geleden hebben de modemerken een kapitaalinjectie opgehaald van 10 miljoen euro. Daarmee wilde het bedrijf inzetten op groei naar het buitenland. 

Promiss
Paprika nam zo'n 4 jaar geleden het Nederlandse kledingmerk Promiss over. Daarmee wilde het Belgische bedrijf met name hard groeien in ons land. "Promiss is niet meer aanwezig in de Nederlandse winkelstraten, maar de naam is wel heel bekend in Nederland. We zijn ervan overtuigd dat Promiss als merk een toekomst heeft." 

De eigen webshop van Promiss is inmiddels uit de lucht.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!