Fashionretailer H&M opende recentelijk een nieuwe winkel in hartje Soho in New York. De winkel op 591 Broadway speelt daarbij in op de toekomst met technologie en een stukje duurzaamheid.
Het pand, van zo’n 900 vierkante meter groot, werd onder meer voorzien van de nieuwste technologische snufjes. Zo zijn er in de paskamers digitale passpiegels te vinden.
Voor het – toch wat industriële - uiterlijk van de nieuwe winkel in Soho werd er gekozen voor zandkleurige tinten, met hier en daar een beetje lichtgrijs. De glazen etalagetafels en metalen kledingrekken waarop de items zijn uitgestald zorgen voor een rustig, contrasterend effect.
Tekst loopt door onder de beelden
In de winkel zijn kledingitems voor vrouwen te vinden, waaronder premiumitems, maatwerkkleding en accessoires. Ook...
Fashionretailer H&M opende recentelijk een nieuwe winkel in hartje Soho in New York. De winkel op 591 Broadway speelt daarbij in op de toekomst met technologie en een stukje duurzaamheid.
Het pand, van zo’n 900 vierkante meter groot, werd onder meer voorzien van de nieuwste technologische snufjes. Zo zijn er in de paskamers digitale passpiegels te vinden.
Voor het – toch wat industriële - uiterlijk van de nieuwe winkel in Soho werd er gekozen voor zandkleurige tinten, met hier en daar een beetje lichtgrijs. De glazen etalagetafels en metalen kledingrekken waarop de items zijn uitgestald zorgen voor een rustig, contrasterend effect.
Tekst loopt door onder de beelden
In de winkel zijn kledingitems voor vrouwen te vinden, waaronder premiumitems, maatwerkkleding en accessoires. Ook worden er tweedehandsitems verkocht onder de noemer H&M Pre-Loved. Het is voor het eerst dat de kledingretailer dit concept uitrolt naar de Verenigde Staten.
Het concept van H&M Pre-Loved werd eerder al toegepast in andere landen, waaronder Duitsland. Bij de tweedehandscollectie wordt hetzelfde kassasysteem gehanteerd als bij lineaire kledingstukken.
Tekst loopt door onder de beelden
Door tweedehands kleding te integreren in de winkel, wordt de drempel lager om tweedehands te kopen, legde head of circular business models Linn af Klint Kansmark eerder uit aan RetailTrends.
H&M is bezig met het verduurzamen van zijn bedrijfsmodel. Het hierboven genoemde ‘Pre-Loved’-concept is daarvan een voorbeeld. Hier lees je meer over de duurzaamheidsreis van H&M.