Veel winkeliers gedragen zich teveel als architect. Dat stelt medeoprichter Erik Paulus van P2 Group, dat concept- en flagshipstores inricht voor onder meer Nokia, Nike en Honda.
“Ze laten zich leiden door een ruimte en denken in vaste meubels. Wij denken in tailor-made losse producten die je aan elkaar kunt koppelen en waarvan je kasten, wandmeubels of een counter kunt maken. Niet alleen goedkoper in productie, maar ook flexibeler in toepassingen.”
Een trend die Paulus bespeurt is het toenemende gebruik van materialen als glas, staal en hout. “En retailers willen zoveel mogelijk op zo weinig mogelijk oppervlak. Zonder dat bezoekers het idee krijgen dat een winkel volhangt.” Ook wordt communicatie volgens hem steeds belangrijker, vooral om de merkbeleving te verhogen. Daarbij denkt Paulus aan LED-schermen, televisies en infopanelen. En: de huiselijkheid keert terug – met banken, lampen en andere ‘huiskamergezelligheid’.
"Richt winkel in vanuit los product"
Gepubliceerd op 3 mei 2006 om 00:00
Reacties 0