RetailTech: Kleding shoppen op het grote scherm

RetailTech: Kleding shoppen op het grote scherm

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Otto, MediaMarkt en Mango. 

Otto 

Langzaam maar zeker komt liveshopping in Europa van de grond. Zo ook bij fashionretailer Otto. In samenwerking met Apple heeft de winkelketen een app ontwikkeld voor streaming device Apple TV. Deze app werkt hetzelfde als die van iedere andere streamingsdienst dat men op de device kan vinden. Zo kunnen gebruikers opgenomen programma's en huidige livestreams bekijken. Binnen de app is er een chat te vinden, en QR-codes die linken naar de getoonde producten. "Iedereen heeft zijn telefoon in zijn hand tijdens het tv-kijken. “Dit betekent dat we kijkers niet langer alleen via Otto.de en de Otto-app op kleine smartphonedisplays kunnen bereiken, maar ook op grote tv-schermen”, aldus innovatiemanager Jörg Heinemann.

MediaMarkt

Na lang wachten is het in maart dan eindelijk zo ver: de online...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Otto, MediaMarkt en Mango. 

Otto 

Langzaam maar zeker komt liveshopping in Europa van de grond. Zo ook bij fashionretailer Otto. In samenwerking met Apple heeft de winkelketen een app ontwikkeld voor streaming device Apple TV. Deze app werkt hetzelfde als die van iedere andere streamingsdienst dat men op de device kan vinden. Zo kunnen gebruikers opgenomen programma's en huidige livestreams bekijken. Binnen de app is er een chat te vinden, en QR-codes die linken naar de getoonde producten. "Iedereen heeft zijn telefoon in zijn hand tijdens het tv-kijken. “Dit betekent dat we kijkers niet langer alleen via Otto.de en de Otto-app op kleine smartphonedisplays kunnen bereiken, maar ook op grote tv-schermen”, aldus innovatiemanager Jörg Heinemann.

MediaMarkt

Na lang wachten is het in maart dan eindelijk zo ver: de online marketplace van MediaMarkt opent op 5 maart officieel de (online)deuren voor klanten in de Benelux. Daarmee volgt het elektronicabedrijf in Nederland, België en Luxemburg de Duitse tak op, waar de marketplace al langer te gebruiken is. De verwachtingen zijn groot: “Wij verwachten dat 50 procent van de e-commerce-omzet verplaatst naar marketplaces”, aldus ceo Remko Rijnders, tijdens de Webwinkel Vakdagen. Het model moet vooral zorgen voor uitbreiding van het assortiment. Het gaat om een gesloten platform, waar geselecteerde leveranciers hyun producten kunnen aanbieden.

Mango

De metaverse mag dan geen hype meer zijn, virtuele werelden blijven een belangrijke manier om doelgroepen op een nieuwe manier te bereiken. Ook de Spaanse moderetailer Mango is van dat feit doordrongen, en is hierom vanaf februari te vinden op gamingplatform Roblox. Het is de eerste (grote) virtuele stap van het bedrijf. Gebruikers kunnen digitale kledingstukken en accessoires kopen van Mango Toon, voor hun avatars. Daarmee zegt het modebedrijf verbinding te zitten met jongere shoppers.

RetailTech Mango Roblox

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!