Kruidvat verruilt plastic snoepzak voor papier

Kruidvat verruilt plastic snoepzak voor papier

Met de introductie bespaart Kruidvat naar eigen zeggen jaarlijks 32.000 kilo plastic.

Kruidvat vervangt de plastic zakken bij het schepsnoep door een papieren variant. De retailer wil daarmee zijn duurzaamheidsdoelstellingen halen.


Met de introductie van de papieren zak bespaart Kruidvat naar eigen zeggen 32.000 kilo plastic per jaar. “Met deze nieuwe stap leveren wij een bijdrage aan het verlagen van het gebruik van plastic en de hoeveelheid plastic zwerfafval in Nederland en België”, zegt Leendert van Bergeijk, manager duurzaamheid van de keten. ”Als je alle plastic zakken die we hiermee vervangen achter elkaar zou leggen, kom je op 4.000 kilometer uit.”


De introductie van de papieren zak werd afgelopen zomer al bekend gemaakt in het duurzaamheidsverslag van moederbedrijf A.S. Watson. Volgens dat rapport ligt het concern, waar onder andere ook Trekpleister en Ici Paris XL onder vallen, op koers om de co2-uitstoot met 55 procent te verminderen in 2025. Het jaar 2018 geldt daarbij als uitgangspunt. Onlangs werd ook bekend dat Kruidvat-zusje Ici Paris XL en oud-RetailRookie Arkive samen cosmetica een tweede leven gaan geven en verpakkingen gaan recyclen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!