Suitsupply voegde onlangs voor het eerst in Duitsland een shop-in-shop toe aan zijn winkelbestand. Het Nederlandse herenmodemerk streek hiervoor neer in de flagshipstore van het Duitse warenhuis Breuninger, in München. Zo ziet Suitsupply er in Duitsland uit.
De shop-in-shop werd begin februari geopend en beslaat zo’n 100 vierkante meter van het warenhuis. Volgens het merk is het volledige assortiment er te vinden. Van pakken tot schoenen en accessoires. Ook kunnen er snelle aanpassingen worden gemaakt door eigen kleermakers en is het Custom Made-programma beschikbaar in deze winkel.
Tekst loopt door onder beeld
Voor het design van de eerste Duitse shop-in-shop werd er gekozen voor een zwarte vloer. Daarnaast is er gebruikgemaakt van gouden en zwarte details. Dat keert onder meer terug in de kledingrekken. De muren zijn voorzien van luxe behang met geometrische print. Een middelgrote groene plant prijkt in het midden van de winkel.
Dit is Suitsupply in Duitsland
Gepubliceerd op 27 februari 2024 om 14:20
Suitsupply voegde onlangs voor het eerst in Duitsland een shop-in-shop toe aan zijn winkelbestand. Het Nederlandse herenmodemerk streek hiervoor neer in de flagshipstore van het Duitse warenhuis Breuninger, in München. Zo ziet Suitsupply er in Duitsland uit.
De shop-in-shop werd begin februari geopend en beslaat zo’n 100 vierkante meter van het warenhuis. Volgens het merk is het volledige assortiment er te vinden. Van pakken tot schoenen en accessoires. Ook kunnen er snelle aanpassingen worden gemaakt door eigen kleermakers en is het Custom Made-programma beschikbaar in deze winkel.
Tekst loopt door onder beeld
Voor het design van de eerste Duitse shop-in-shop werd er gekozen voor een zwarte vloer. Daarnaast is er gebruikgemaakt van gouden en zwarte details. Dat keert onder meer terug in de kledingrekken. De muren zijn voorzien van luxe behang met geometrische print. Een middelgrote groene plant prijkt in het midden van de winkel.
Breuninger-ceo Holger Blecker noemt de toevoeging van de shop-in-shop een niet alleen een ‘verrijking’ voor het assortiment van het warenhuis, ook ziet hij het als een ‘statement voor klassieke en innovatieve herenkleding’.
Tekst loopt door onder beeld
Suitsupply zette de stap naar een shop-in-shop al eerder. Niet in Europa, maar wel in de VS en Canada. In 2019 ging het Nederlandse merk hiervoor een samenwerking aan met de Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom.
Los van de nieuwe shop-in-shop telt Duitsland 6 Suitsupply-winkels; in Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München en Stuttgart. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door de huidige ceo Fokke de Jong. Wereldwijd kent het 150 winkels. Het merk is actief in Europa, Amerika, het Midden-Oosten en Azië. In thuisland Nederland heeft Suitsupply zo’n 20 winkels.
Van boven naar onder: de winkels in Düsseldorf, Berlijn en Hamburg.