New Balance heeft zijn omzet vorig jaar zien stijgen met 23 procent, tot een recordhoogte van 6,5 miljard dollar in totaal. Vooral in Europa wist het sportmerk stevig te groeien, zegt ceo Joe Preston tegen Bloomberg.
"We zien wereldwijd een groei met dubbele cijfers, waarbij Europa vorig jaar met 35 procent groeide", aldus de ceo. Deze groei is vooral buiten de Verenigde Staten nieuw: New Balance groeide de afgelopen 3 jaar naar eigen zeggen gestaag met zo'n 20 procent per jaar. Het merk verkocht volgens Preston meer dan alleen sneakers. "We hebben voor het eerst de grens van 1 miljard dollar aan kleding verkocht."
Met de stijgende verkoopcijfers wil het sportmerk in 2024 verder inzetten op zijn winkelnetwerk. Zo komen er dit jaar 90 winkels bij; 40 brandstores worden er gerenoveerd.
New Balance heeft de nieuwe generatie sneakerliefhebbers voor zich gewonnen met de (her)introductie van de 'dad's shoe': de sneaker waar vroeger vooral oudere mannen zich aan waagden. Geen member? Check hier de opties.
Reacties 0