Skims, het kledingmerk van Kim Kardashian, opende deze week pop-up stores in de Bijenkorf-filialen in Amsterdam en Rotterdam. Zo maakt het merk zijn entree in het warenhuis in Amsterdam.
Nederland is een van de snelst groeiende regio’s in Europa van het merk, zegt Jens Grede, mede-oprichter en ceo van Skims. “We zijn blij dat onze consumenten Skims in een nieuwe omgeving kunnen ervaren.” In Nederland is het merk exclusief verkrijgbaar bij de Bijenkorf.
Tekst loopt door onder beeld.
Het Amerikaanse modemerk dat sinds 2019 bestaat, verkoopt shapewear, ondergoed, kleding en badkleding. Het assortiment van de pop-up stores in Amsterdam en Rotterdam bestaat uit bekende collecties, waaronder Fits Everybody en Seamless Sculpt. Ook zijn er enkele viral producten uitgestald.
Skims geniet van een flinke dosis populariteit. Met regelmaat is de onderkleding van Kardashians merk uitverkocht: vorig jaar telde de...
Skims, het kledingmerk van Kim Kardashian, opende deze week pop-up stores in de Bijenkorf-filialen in Amsterdam en Rotterdam. Zo maakt het merk zijn entree in het warenhuis in Amsterdam.
Nederland is een van de snelst groeiende regio’s in Europa van het merk, zegt Jens Grede, mede-oprichter en ceo van Skims. “We zijn blij dat onze consumenten Skims in een nieuwe omgeving kunnen ervaren.” In Nederland is het merk exclusief verkrijgbaar bij de Bijenkorf.
Tekst loopt door onder beeld.
Het Amerikaanse modemerk dat sinds 2019 bestaat, verkoopt shapewear, ondergoed, kleding en badkleding. Het assortiment van de pop-up stores in Amsterdam en Rotterdam bestaat uit bekende collecties, waaronder Fits Everybody en Seamless Sculpt. Ook zijn er enkele viral producten uitgestald.
Skims geniet van een flinke dosis populariteit. Met regelmaat is de onderkleding van Kardashians merk uitverkocht: vorig jaar telde de wachtlijst zo’n 11 miljoen klanten.
In 2022 behaalde het een omzet van 500 miljoen dollar. Ook sleepte het vorig jaar zomer een kapitaalinjectie binnen van 270 miljoen dollar, waarmee het zijn fysieke winkelbestand wil uitbreiden. De waarde van het kledingmerk wordt sindsdien geschat op 4 miljard dollar.
Tekst loopt door onder beeld.
Het interieur van de pop-up store in Amsterdam bestaat uit glanzende panelen. Nude-roze mocht niet ontbreken in het neutrale kleurenpalet. De shop-in-shop springt er subtiel uit tussen het witte en marmeren interieur van het warenhuis.
Dat was wel anders bij het Londense warenhuis Selfridges, waar het merk vorig jaar zomer ook een pop-up store opende, maar dan voor badkleding. Het merk pakte daar onder meer uit met een duikplank en chromen palmbomen. En waar Skims normaal gesproken gebruik maakt van huidskleurige tinten, hadden daar wit en babyblauw de overhand.
Tekst loopt door onder de beeldem.
De pop-up stores zijn open van 2 februari tot april. Bijenkorf-members kunnen via de app een tijdslot boeken om er zeker van te zijn dat zij de collectie kunnen bekijken en bemachtigen. Het merk wordt daarna toegevoegd aan het vaste assortiment van de warenhuisketen in Nederland en België.