Online fashion- en mediamerk Highsnobiety zoekt de winkelstraat op met een flagshipstore in Berlijn. Daarmee komt een wens van oprichter David Fischer uit. De winkel is gevestigd aan de iconische straat Unter den Linden.
Het van oorsprong lifestyle- en mediaplatform is sinds 2022 actief als dochterbedrijf van Zalando. De winkel moet volgens de oprichter een plek zijn om het fysieke contact met de klanten aan te gaan.
Op het eerste gezicht doet de flagshipstore een beetje kil aan. Met veel grijs en veel open ruimten lijkt de locatie niet per se geschikt voor een retailer, maar Highsnobiety verrast.
Tekst loopt door onder de foto
Wie namelijk verder kijkt, ziet een ander beeld van de winkel. Als het grijs gemengd wordt met stenen zuilen, luxe stoelen en pilaren in glas, waarin zeldzamer objecten tentoongesteld kunnen worden, komt de winkel tot leven. De scheuren in de muren...
Online fashion- en mediamerk Highsnobiety zoekt de winkelstraat op met een flagshipstore in Berlijn. Daarmee komt een wens van oprichter David Fischer uit. De winkel is gevestigd aan de iconische straat Unter den Linden.
Het van oorsprong lifestyle- en mediaplatform is sinds 2022 actief als dochterbedrijf van Zalando. De winkel moet volgens de oprichter een plek zijn om het fysieke contact met de klanten aan te gaan.
Op het eerste gezicht doet de flagshipstore een beetje kil aan. Met veel grijs en veel open ruimten lijkt de locatie niet per se geschikt voor een retailer, maar Highsnobiety verrast.
Tekst loopt door onder de foto
Wie namelijk verder kijkt, ziet een ander beeld van de winkel. Als het grijs gemengd wordt met stenen zuilen, luxe stoelen en pilaren in glas, waarin zeldzamer objecten tentoongesteld kunnen worden, komt de winkel tot leven. De scheuren in de muren doen authentiek aan.
Tekst loopt door onder de foto
Met de kleurrijke kleding aan de zijkanten en de designvoorwerpen rond de pilaren blijkt die fletse achtergrond opeens een contrast te vormen met de producten. Tel daarbij de ruimtelijke indeling op en je kunt als consument in alle rust door de winkel wandelen.
Tekst loopt door onder de foto
Fischer stelt dat de winkel consumenten een plek moet bieden om inspiratie op te doen, bijzondere merken te ontdekken en een community te creëren. Dat alles blijkt ook de rekken met verschillende objecten. Denk daarbij aan beertjesvormige kunst en oude radio’s.
Tekst loopt door onder de foto
Highsnobiety werd in 2005 opgericht als modeblog door David Fischer. Het merk werd in 2022 opgekocht door Zalando. Het bedrijf wilde met de overname meer het startpunt worden voor streetwear en nieuwe luxe. De overname zorgde er ook voor dat Zalando meer nieuwe inzichten kreeg in storytelling en assortimentsselectie. Zo is in samenwerking met Highsnobiety Zalando Stories gelanceerd: een curated contentplatform waar klanten gepersonaliseerde formats voorgeschoteld krijgen, zoals korte video's en content van influencers.