Kruidvat en Trekpleister gaan impact van producten tonen

Kruidvat en Trekpleister gaan impact van producten tonen

Alle producten van de drogisterijen worden beoordeeld met een zogenoemde 'nature impact rating'. 

Kruidvat en Trekpleister tonen binnenkort zowel online als in de winkels de impact van zijn producten op mens, milieu en maatschappij. Alle producten van de dochtermerken van A.S. Watson worden beoordeeld met een zogenoemde 'nature impact rating'. 

De producten in de webshops en de winkels van Kruidvat en Trekpleister worden gerankt op hun belasting op het milieu. Het gaat om duurzaamheidsinformatie zoals watergebruik en recyclebaarheid. De ranking wordt gebaseerd op het GSES (Global Sustainable Enterprise Systeem). Dit platform maakt met een eigen meetmethode de impact van producten en organisaties op het klimaat inzichtelijk. 

"We weten dat een groot deel van onze klanten duurzaamheid graag meeneemt bij hun aankoopbeslissing, maar het lastig vindt om de daadwerkelijke duurzaamheid van een product te beoordelen", aldus A.S. Watsons duurzaamheidsmanager Leendert van Bergeijk. 

Kruidvat en Trekpleister volgen daarbij het voorbeeld van Xenos, de eerste Nederlandse retailer die sinds 2022 gebruikmaakt van de duurzaamheidsranking in zijn webshop.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!