Kruidvat en Trekpleister gaan impact van producten tonen
Gepubliceerd op 18 maart 2024 om 11:22
Kruidvat en Trekpleister tonen binnenkort zowel online als in de winkels de impact van zijn producten op mens, milieu en maatschappij. Alle producten van de dochtermerken van A.S. Watson worden beoordeeld met een zogenoemde 'nature impact rating'.
De producten in de webshops en de winkels van Kruidvat en Trekpleister worden gerankt op hun belasting op het milieu. Het gaat om duurzaamheidsinformatie zoals watergebruik en recyclebaarheid. De ranking wordt gebaseerd op het GSES (Global Sustainable Enterprise Systeem). Dit platform maakt met een eigen meetmethode de impact van producten en organisaties op het klimaat inzichtelijk.
"We weten dat een groot deel van onze klanten duurzaamheid graag meeneemt bij hun aankoopbeslissing, maar het lastig vindt om de daadwerkelijke duurzaamheid van een product te beoordelen", aldus A.S. Watsons duurzaamheidsmanager Leendert van Bergeijk.
Kruidvat en Trekpleister volgen daarbij het voorbeeld van Xenos, de eerste Nederlandse retailer die sinds 2022 gebruikmaakt van de duurzaamheidsranking in zijn webshop.