Het nieuwe hoofdstuk van & Other Stories

Het nieuwe hoofdstuk van & Other Stories

Modemerk & Other Stories is aangekomen bij een nieuw hoofdstuk. Het Amsterdamse filiaal aan de Heiligeweg 26-28 zit er al sinds 2014, maar opent nu, 10 jaar later, na een verbouwing zijn deuren in een nieuw jasje waar ook ruimte is voor kunstenaars. 

Dat nieuwe jasje begint al bij de gevel: die is voorzien van flitsend metallic zilver. Het winkelpand is zo’n 600 vierkante meter groot en is verdeeld over 2 verdiepingen. In de winkel van het Zweedse modemerk voor vrouwen worden kleding en accessoires verkocht. Van basics tot opvallende items. Daarnaast zijn er sieraden, tassen, geuren en make-up te vinden. 

Tekst loopt door onder de beelden

& Other Stories werd in 2013 opgericht en valt onder H&M Group. In Nederland...

Modemerk & Other Stories is aangekomen bij een nieuw hoofdstuk. Het Amsterdamse filiaal aan de Heiligeweg 26-28 zit er al sinds 2014, maar opent nu, 10 jaar later, na een verbouwing zijn deuren in een nieuw jasje waar ook ruimte is voor kunstenaars. 

Dat nieuwe jasje begint al bij de gevel: die is voorzien van flitsend metallic zilver. Het winkelpand is zo’n 600 vierkante meter groot en is verdeeld over 2 verdiepingen. In de winkel van het Zweedse modemerk voor vrouwen worden kleding en accessoires verkocht. Van basics tot opvallende items. Daarnaast zijn er sieraden, tassen, geuren en make-up te vinden. 

Tekst loopt door onder de beelden

& Other Stories werd in 2013 opgericht en valt onder H&M Group. In Nederland heeft het merk 3 winkels. Naast de vernieuwde winkel in Amsterdam, zijn er filialen in Den Haag en Utrecht. Wereldwijd is het merk aanwezig in Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.

Tekst loopt door onder de beelden



Voor de nieuwe winkel in Amsterdam is geprobeerd om de edgy sfeer van de stad vastleggen. Het merk laat zich naar eigen zeggen voor iedere winkel inspireren door de architectuur, kleuren en creatieve sfeer van de locatie. In Amsterdam ontstond een verhoogd winkelconcept dat is gebaseerd op de ‘dimora’ van een kunstenaar. Dat is een ruimte waar je zowel kunt wonen als werken. In het design gaan industriële elementen en historische architectuur hand in hand. 

Dat wordt gecombineerd met zachte vormen, bijzondere details en contrasterende materialen. Het kleurenpalet is ook anders dan in de oude winkel. In de nieuwe winkel is er gebruikgemaakt van warmere aardetinten met hier en daar een vleugje staal en metallic zilver.

Tekst loopt door onder de beelden



"Het is 10 jaar geleden dat we onze winkel in Amsterdam openden, dus we voelen ons hier erg thuis.  Met deze verbouwing onthullen we een verhoogde Stories-ervaring die zowel visie en collecties aan het licht brengt", zegt Lina Söderqvist, managing director bij & Other Stories.

In de vernieuwde winkel is ook ruimte voor lokale kunst. Zo gaat het merk regelmatig lokale kunstenaars in de schijnwerpers zetten, waarmee het een creatieve draai wil geven aan zijn collecties en concepten. Beeldend kunstenaar Romy Yedidia trapt af. Ze houdt zich bezig met sculptuur, installatie, video en performance. Aan de muur bij de trap is haar installatie ‘Cornice’ te zien. De beeldhouwserie wil de relatie tussen architectuur en het vrouwelijke lichaam weergeven.



Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!