Nederlandse consumenten weer iets positiever

Nederlandse consumenten weer iets positiever

Het consumentenvertrouwen in Nederland was in maart voor de zevende maand op rij minder negatief dan de maand ervoor.  Ook de koopbereidheid nam iets toe. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

In maart steeg het consumentenvertrouwen van -27 naar -22. Exact een jaar geleden, in maart 2022,  betrof de stijging ook 5 punten, van -44 naar -39.  Door de stijging naar -22 is het consumentenvertrouwen op de hoogste stand sinds november 2021 (-20).  Het consumentenvertrouwen van maart ligt wel nog steeds onder het gemiddelde van de afgelopen 20 jaar dat uitkomt op -10.

De koopbereidheid van consumenten nam ook toe. Waar die in februari nog -17 was, is dat in maart -14. Consumenten vonden de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan in februari.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!