H&M Group boekt 3 keer zoveel winst
Gepubliceerd op 27 maart 2024 om 11:03
H&M Group boekte in het eerste kwartaal fors meer winst dan een jaar eerder. Onderaan de streep bleef er omgerekend 174 miljoen euro over: meer dan 3 keer zoveel als in 2023 (47,8 miljoen euro).
De modegigant, waar ook Arket, Cos, Weekday, Monki, Cheap Monday en & Other Stories onder vallen, heeft zijn omzet in het eerste kwartaal wel iets zien teruglopen. Tussen begin december tot eind februari daalde deze met 1,8 procent. Alleen in Oost-Europa steeg de omzet; in andere markten heeft H&M Group zijn verkoopcijfers zien dalen.
Ondanks de lichte omzetdaling bleef er onderaan de streep dus meer nettowinst over. Het bedrijf schrijft dat met name toe aan minder voorraden, minder kosten en efficiënter bedrijfsvoering. "We hebben een geweldige positie, met miljarden bezoekers in onze fysieke en onlinewinkels", aldus Daniel Ervér, de nieuwe ceo. Hij kondigt aan dat H&M Group in een versneld tempo wereldwijd zo'n 250 winkels gaat moderniseren, waaronder filialen in New York, Londen, Berlijn en Stockholm.