H&M Group boekt 3 keer zoveel winst

H&M Group boekt 3 keer zoveel winst

Het moederbedrijf van Arket, Weekday en Monki schreef in het eerste kwartaal een winst van 174 miljoen euro.

H&M Group boekte in het eerste kwartaal fors meer winst dan een jaar eerder. Onderaan de streep bleef er omgerekend 174 miljoen euro over: meer dan 3 keer zoveel als in 2023 (47,8 miljoen euro).

De modegigant, waar ook Arket, Cos, Weekday, Monki, Cheap Monday en & Other Stories onder vallen, heeft zijn omzet in het eerste kwartaal wel iets zien teruglopen. Tussen begin december tot eind februari daalde deze met 1,8 procent. Alleen in Oost-Europa steeg de omzet; in andere markten heeft H&M Group zijn verkoopcijfers zien dalen. 

Ondanks de lichte omzetdaling bleef er onderaan de streep dus meer nettowinst over. Het bedrijf schrijft dat met name toe aan minder voorraden, minder kosten en efficiënter bedrijfsvoering. "We hebben een geweldige positie, met miljarden bezoekers in onze fysieke en onlinewinkels", aldus Daniel Ervér, de nieuwe ceo. Hij kondigt aan dat H&M Group in een versneld tempo wereldwijd zo'n 250 winkels gaat moderniseren, waaronder filialen in New York, Londen, Berlijn en Stockholm.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!