Keurige stapeltjes kleding in basiskleuren zonder al teveel tierelantijntjes. In de nieuwste aanwinst van House of Reza vind je weinig bourgondisch Brabants karakter, maar een simpele, kalme esthetiek. Dit is de tweede brandstore in de binnenstad van Breda.
Enkele jaren na het openen van House of Reza's eerste winkel aan de Verwerstraat in de binnenstad van Den Bosch - op steenworp afstand van de markt - was het tijd voor een nieuwe brandstore. Die kwam er, op zo'n 48 kilometer afstand. Aan de Wilhelminastraat 29 om precies te zijn, in het voormalige pand van Riverwoods met zo'n 200 vierkante meter winkeloppervlak.
Tekst gaat verder onder beeld
Beide brandstores van House of Reza komen uit de koker van Reza Eslahy. De van oorsprong Iraanse ontwerper - die eerder een Suit Supply winkel runde in Breda - verkoopt er kleding onder zijn eigen label, Reza est. 1988. De cijfercombinatie verwijst naar het...
Keurige stapeltjes kleding in basiskleuren zonder al teveel tierelantijntjes. In de nieuwste aanwinst van House of Reza vind je weinig bourgondisch Brabants karakter, maar een simpele, kalme esthetiek. Dit is de tweede brandstore in de binnenstad van Breda.
Enkele jaren na het openen van House of Reza's eerste winkel aan de Verwerstraat in de binnenstad van Den Bosch - op steenworp afstand van de markt - was het tijd voor een nieuwe brandstore. Die kwam er, op zo'n 48 kilometer afstand. Aan de Wilhelminastraat 29 om precies te zijn, in het voormalige pand van Riverwoods met zo'n 200 vierkante meter winkeloppervlak.
Tekst gaat verder onder beeld
Beide brandstores van House of Reza komen uit de koker van Reza Eslahy. De van oorsprong Iraanse ontwerper - die eerder een Suit Supply winkel runde in Breda - verkoopt er kleding onder zijn eigen label, Reza est. 1988. De cijfercombinatie verwijst naar het jaar waarin Eslahy zich vestigde in Nederland.
Tekst gaat verder onder beeld
Het gros van wat in de winkel ligt, is ontworpen door Eslahy zelf. Alle kledingitems worden geproduceerd in Portugal. Of, zoals het merk het zelf zegt: "De Portugezen hebben oog voor geschiedenis, traditie en de fijnere dingen in het leven." En dat voor een fijne prijs, luidt de belofte. Het merk mikt met zijn nieuwste brandstore op een brede doelgroep: de Nederlandse man, tussen de 18 tot 80 jaar oud.
Tekst gaat verder onder beeld
Voor brandstore nummer 3 kijkt Eslahy met een schuin oog buiten provincie Brabant. Voor een nieuwe locatie zou Maastricht of Rotterdam in de pijplijn zitten; al is daar nog niets officieel over bekend.