Keramiek, goud en een heleboel klokken: na 1 decennium vond het Zwitserse horlogemerk IWC het tijd om zijn flagshipstore aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat te voorzien van een eigentijdse renovatie.
Tekst gaat door onder foto
Het eerste 'haute horlogerie'-merk met een eigen boetiek in de P.C. Hooftstraat: de komst van het Zwitserse uurwerkmerk naar de Nederlandse hoofdstad was in 2014 groots aangekondigd. Regional director Robert Pennartz noemde de keuze voor de populaire Amsterdamse straat 10 jaar geleden al logisch.
“In de winkelstraat is een groot aantal toonaangevende luxemerken vertegenwoordigd. Daarnaast trekken de nabijgelegen musea veel toeristen die graag in deze omgeving winkelen.”
Tekst gaat door onder foto
De nieuwe boetiek is ontworpen door een...
Keramiek, goud en een heleboel klokken: na 1 decennium vond het Zwitserse horlogemerk IWC het tijd om zijn flagshipstore aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat te voorzien van een eigentijdse renovatie.
Tekst gaat door onder foto
Het eerste 'haute horlogerie'-merk met een eigen boetiek in de P.C. Hooftstraat: de komst van het Zwitserse uurwerkmerk naar de Nederlandse hoofdstad was in 2014 groots aangekondigd. Regional director Robert Pennartz noemde de keuze voor de populaire Amsterdamse straat 10 jaar geleden al logisch.
“In de winkelstraat is een groot aantal toonaangevende luxemerken vertegenwoordigd. Daarnaast trekken de nabijgelegen musea veel toeristen die graag in deze omgeving winkelen.”
Tekst gaat door onder foto
De nieuwe boetiek is ontworpen door een in-house ontwerpteam in Schaffhausen. De renovatie werd vergezeld door de nodige technologische upgrades, zoals interactieve displays waar bezoekers gedetailleerde informatie over de uurwerken kunnen opzoeken of maatwerkmogelijkheden kunnen vinden.
Tekst gaat door onder foto
De schermen doen een boekje open over de ontstaansgeschiedenis van het luxemerk. Ook kan men een rondleiding volgen op de Zwitserse thuisbasis. De medewerkers uit de boetiek staan daar klaar om adviesgesprekken te voeren.
IWC belooft een 'ambachtelijke winkelervaring', en heeft hierom onder meer een eigen horlogemakersatelier. Ook heeft de open haard - die ook al te vinden was in de eerdere boetiek - opnieuw een plek gekregen in de inrichting.
Tekst gaat door onder foto
Het juweliershuis (nee, noem het nóóit winkels) heeft naast Nederland ook locaties in Zürich, Dubai, New York, Los Angeles en Shanghai.