Het nieuwe pronkstuk van IWC in de P.C.

Het nieuwe pronkstuk van IWC in de P.C.

Keramiek, goud en een heleboel klokken: na 1 decennium vond het Zwitserse horlogemerk IWC het tijd om zijn flagshipstore aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat te voorzien van een eigentijdse renovatie. 

Tekst gaat door onder foto

Het eerste 'haute horlogerie'-merk met een eigen boetiek in de P.C. Hooftstraat: de komst van het Zwitserse uurwerkmerk naar de Nederlandse hoofdstad was in 2014 groots aangekondigd. Regional director Robert Pennartz noemde de keuze voor de populaire Amsterdamse straat 10 jaar geleden al logisch.

“In de winkelstraat is een groot aantal toonaangevende luxemerken vertegenwoordigd. Daarnaast trekken de nabijgelegen musea veel toeristen die graag in deze omgeving winkelen.” 

Tekst gaat door onder foto

De nieuwe boetiek is ontworpen door een...

Keramiek, goud en een heleboel klokken: na 1 decennium vond het Zwitserse horlogemerk IWC het tijd om zijn flagshipstore aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat te voorzien van een eigentijdse renovatie. 

Tekst gaat door onder foto

Het eerste 'haute horlogerie'-merk met een eigen boetiek in de P.C. Hooftstraat: de komst van het Zwitserse uurwerkmerk naar de Nederlandse hoofdstad was in 2014 groots aangekondigd. Regional director Robert Pennartz noemde de keuze voor de populaire Amsterdamse straat 10 jaar geleden al logisch.

“In de winkelstraat is een groot aantal toonaangevende luxemerken vertegenwoordigd. Daarnaast trekken de nabijgelegen musea veel toeristen die graag in deze omgeving winkelen.” 

Tekst gaat door onder foto

De nieuwe boetiek is ontworpen door een in-house ontwerpteam in Schaffhausen. De renovatie werd vergezeld door de nodige technologische upgrades, zoals interactieve displays waar bezoekers gedetailleerde informatie over de uurwerken kunnen opzoeken of maatwerkmogelijkheden kunnen vinden.

Tekst gaat door onder foto

De schermen doen een boekje open over de ontstaansgeschiedenis van het luxemerk. Ook kan men een rondleiding volgen op de Zwitserse thuisbasis. De medewerkers uit de boetiek staan daar klaar om adviesgesprekken te voeren.

IWC belooft een 'ambachtelijke winkelervaring', en heeft hierom onder meer een eigen horlogemakersatelier. Ook heeft de open haard - die ook al te vinden was in de eerdere boetiek - opnieuw een plek gekregen in de inrichting. 

Tekst gaat door onder foto

Het juweliershuis (nee, noem het nóóit winkels) heeft naast Nederland ook locaties in Zürich, Dubai, New York, Los Angeles en Shanghai.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!