Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: SoLow en Zonnebrillen.com
SoLow
Discountketen SoLow heeft flinke uitbreidingsplannen. Op korte termijn wil de discounter naar Wallonië. In 2025 hoopt ceo Gert-Jan Becks winkels te openen in Duitsland; Frankrijk staat voor 2026 op de planning. In Nederland is SoLow inmiddels de 50 locaties gepasseerd. De formule, die sinds 2021 in handen is van investeringsmaatschappij Vendis Capital, heeft sinds de komst van de nieuwe geldschieter 23 winkels geopend. Alleen al in 2023 kwamen er 14 nieuwe locaties bij: 7 winkels werden nieuw geopend en 7 franchisewinkels werden overgenomen.
Zonnebrillen.com
Deze week viel het doek voor Zonnebrillen.com. De Nederlandse webshop verdween als eigen merk van de optiekmarkt. Sinds woensdag gaat het merk van GrandVision/EssilorLuxottica verder als de...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: SoLow en Zonnebrillen.com
SoLow
Discountketen SoLow heeft flinke uitbreidingsplannen. Op korte termijn wil de discounter naar Wallonië. In 2025 hoopt ceo Gert-Jan Becks winkels te openen in Duitsland; Frankrijk staat voor 2026 op de planning. In Nederland is SoLow inmiddels de 50 locaties gepasseerd. De formule, die sinds 2021 in handen is van investeringsmaatschappij Vendis Capital, heeft sinds de komst van de nieuwe geldschieter 23 winkels geopend. Alleen al in 2023 kwamen er 14 nieuwe locaties bij: 7 winkels werden nieuw geopend en 7 franchisewinkels werden overgenomen.
Zonnebrillen.com
Deze week viel het doek voor Zonnebrillen.com. De Nederlandse webshop verdween als eigen merk van de optiekmarkt. Sinds woensdag gaat het merk van GrandVision/EssilorLuxottica verder als de Nederlandse e-commercetak van zusterbedrijf Sunglass Hut. Volgens manager communicatie Monique Moeskops vindt er deze maand een rebranding en commerciële overdracht plaats. "Het is niet efficiënt om de onlineverkoop van zonnebrillen via 2 aparte kanalen te laten plaatsvinden." Moeskops stelt dat het uitbreiden van de naamsbekendheid van Sunglass Hut online naar Nederland in de strategie van EssilorLuxottica past.