My Jewellery de Belgique

My Jewellery de Belgique

Sieradenmerk My Jewellery heeft inmiddels meerdere winkels over de grens in België. Onlangs opende het merk een nieuw filiaal in de Belgische hoofdstad Brussel. Zo ziet het Nederlandse merk eruit bij onze zuiderburen. 

Het winkelbestand van de sieraden- en modeketen komt met de nieuwe boutique uit op 6. Naast Brussel heeft het winkels in Leuven, Mechelen, Brugge, Gent en Antwerpen. RetailTrends neemt een kijkje in de 2 laatstgenoemde.

Het filiaal in Gent opende vorig jaar april (net als de winkel in Keulen) volgens een nieuw winkelconcept: ‘jewellery first’. In deze winkel ligt de nadruk op sieraden. Ook heeft de boutique niet dezelfde indeling en grootte als andere filialen van het merk in Nederland en België. 

Tekst loopt door onder de beelden.

Sieradenmerk My Jewellery heeft inmiddels meerdere winkels over de grens in België. Onlangs opende het merk een nieuw filiaal in de Belgische hoofdstad Brussel. Zo ziet het Nederlandse merk eruit bij onze zuiderburen. 

Het winkelbestand van de sieraden- en modeketen komt met de nieuwe boutique uit op 6. Naast Brussel heeft het winkels in Leuven, Mechelen, Brugge, Gent en Antwerpen. RetailTrends neemt een kijkje in de 2 laatstgenoemde.

Het filiaal in Gent opende vorig jaar april (net als de winkel in Keulen) volgens een nieuw winkelconcept: ‘jewellery first’. In deze winkel ligt de nadruk op sieraden. Ook heeft de boutique niet dezelfde indeling en grootte als andere filialen van het merk in Nederland en België. 

Tekst loopt door onder de beelden.

Beeld: My Jewellery, Gent.

My Jewellery koos voor het nieuwe concept omdat de panden in Gent en Keulen kleiner zijn. Volgens oprichter Sharon Hilgers kon hierdoor wel de concurrentiestrijd in het buitenland aangegaan worden. Er waren destijds 2 opties: óf mee doen in een race voor een groot pand óf veranderen van concept. Er werd gekozen voor een concept waarbij de sieraden alle eer krijgen.


Dat vertaalt zich in witte displays aan de muren met houten planken. Daarnaast worden de sieraden optimaal gepresenteerd op meerdere eilanden die door de winkel heen staan. Klanten kunnen hier zo omheen lopen. 

Tekst loopt door onder het beeld.

Beeld: My Jewellery, Gent.

In de boutique in Antwerpen werd voor een andere look gekozen. Saillant detail: de showroom voor Belgische b2b-klanten is in hetzelfde pand als de boutique gevestigd. Vanuit de winkel kijk je door de glazen wanden het kantoor in, dat zich op de eerste verdieping bevindt. 


Voor de look en feel van de winkel werd er gebruik gemaakt van onder meer neon letters en velvet gordijnen. Ook in deze winkel keren de eilanden met sieraden terug. Het warme houtgebruik in de winkel brengt de grijze tonen van de betonnen vloer in goed in balans. 

Tekst loopt door onder de beelden.

Beeld: My Jewellery, Antwerpen.

Het merk vestigt zich steeds meer in België, maar ziet bovendien kans om nog zuidelijker af te dalen naar Frankrijk. Zo werd eind vorig jaar bekend dat het merk de mogelijkheden bekijkt om dit jaar een winkel te openen in Parijs. 

Hilgers zei toen tegen RetailTrends ‘volop bezig te zijn’ met Parijs, al zouden de plannen hiervoor ‘nog niet concreet’ zijn. Hilgers droomt van een winkel in de Franse hoofdstad, zo liet ze eerder weten in een interview met RetailTrends. “Daar zou ik héél graag een winkel openen. Ik houd van Frankrijk, ben docent Frans geweest.”


My Jewellery heeft momenteel 34 winkels in Nederland. Naast de 6 filialen in België heeft het ook 1 filiaal in Keulen, in Duitsland. 

 

 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!