Hermès zet groei verder door
Gepubliceerd op 26 april 2024 om 10:02
Luxemerk Hermès heeft zijn omzet in het eerste kwartaal van dit jaar zien stijgen met 17 procent, en zet daarmee zijn groei in 2023 verder voort. De groeicijfers staan haaks op de matige cijfers van andere luxemerken, zoals Gucci.
Hermès zag de omzet met 17 procent groeien tot 3,8 miljard euro in het eerste kwartaal. Wel is de groei iets teruggezakt: over 2023 zag het luxemerk zijn omzet met 21 procent stijgen. In dat jaar steeg de winst nog harder, met 28 procent. Hermès heeft (nog) geen winstcijfers over zijn eerste kwartaal bekendgemaakt.
De categorie lederwaren groeide met bijna 20 procent; de afdeling 'ready-to-wear en accessoires' zag de omzet met bijna 16 procent stijgen. Europa was goed voor een groei van 14 procent maar in Japan ging het nog harder: daar steeg de omzet met een kwart (25 procent).
Winstdaling bij Kering
Net als vorig jaar staan de positieve cijfers van Hermès in het eerste kwartaal in schril contrast met de eerder deze week gepubliceerde cijfers van luxe-imperium Kering. Het luxe-imperium van Kering - waar onder andere Gucci onder valt - heeft zijn omzet met 18 procent zien dalen. Voor het eerste halfjaar van 2024 verwacht het bedrijf een winstdaling van 40 tot 45 procent.