Shein opent winkel in Amsterdam
Gepubliceerd op 30 april 2024 om 13:00
De Chinese e-commercegigant Shein komt met een fysieke winkel naar Nederland. Het bedrijf opent een pop-upstore in Amsterdam, gericht op bloemen en fashion.
De pop-upwinkel is maar een kleine week open, van 3 tot 6 mei, op de Looiersgracht 60 in Amsterdam. De winkel biedt behalve kleding ook bloemen aan in samenwerking met De Duinroos, waarvan influencer Anna Nooshin mede-eigenaar is.
De vestiging bevat verder een make-upcorner, een foto-experience booth en een koffiecorner. Alle onverkochte spullen krijgen na 6 mei een nieuwe bestemming. De bloemen gaan naar het OLVG West Ziekenhuis in Amsterdam en de onverkochte kleding wordt aan het Leger des Heils gedoneerd.
Europa
Het is de tweede keer dat het merk naar Amsterdan komt. In 2022 opende het merk een winkel nabij het Centraal Station.
De opening van de pop-upwinkel past in de Europese strategie van Shein om meer zichtbaar te worden. In 9 Europese landen probeert de Chinese e-commercespeler de strijd aan te gaan met Amazon, door onder andere tandpasta en speelgoed te verkopen via zijn marktplaats. Het laat daarvoor grote spelers zoals Hasbro en Colgate toe op het platform. De van oorsprong fastfashionspeler hoopt op deze manier geloofwaardigheid op te bouwen richting de mogelijke beursgang later dit jaar.