Actie lokt nauwelijks extra klanten

Speciale acties lokken nauwelijks nieuwe klanten naar een supermarkt. En consumenten die wel speciaal om een actie komen, geven verder relatief weinig uit. Dat stelt onderzoeksbureau GfK. Slechts acht procent van de consumenten gaat naar een andere supermarkt wegens een speciale aanbieding.

Onderzoeksdirecteur Joop Holla: “Dat is laag. Consumenten switchen door promoties veel minder van supermarkt dan doorgaans wordt verondersteld.” Bovendien geven de consumenten die dat wel doen, maar weinig uit. “Het gemiddeld bestede bedrag van die klanten is 15,50 euro. Dat ligt fors onder het gemiddelde van twintig euro.”

Jongeren zijn het minst te porren om van super te switchen (slechts vijf procent is daartoe bereid), gepensioneerden het meest (tien procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!