Aesop is diepgeworteld in de winkelstraten van Hong Kong. Het cosmeticamerk heeft maar liefst 10 winkels op felbegeerde locaties in de stad. Onlangs opende het een nieuwe brandstore op Fashion Walk, een winkelgebied in de wijk Causeway Bay waar onder meer Burberry, Marc Jacobs en Adidas ook gevestigd zijn.
De Australische winkelketen heeft brandstores over de hele wereld en staat bekend om zijn unieke storedesigns. Het merk bekijkt altijd per stad welk pand het beste past, of daar karakter inzit en wat men daarmee kan doen. Of het nu gaat om New York, Parijs of Singapore.
Daarbij wordt ook rekening gehouden met de straat en de stad en hoe Aesop daar als merk in past zonder een ‘indringer’ te zijn. Uiteraard heeft het merk ook vaste gebruiken. Terugkerend onderdeel is dat er binnen altijd materialen gebruikt die de zintuigen doen prikkelen.Van wanden die zijn bekleed met vilt, een relïëf op de muur en de geur van oliën die je neus binnendringen.
Tekst loopt door onder de beelden
Aesop is diepgeworteld in de winkelstraten van Hong Kong. Het cosmeticamerk heeft maar liefst 10 winkels op felbegeerde locaties in de stad. Onlangs opende het een nieuwe brandstore op Fashion Walk, een winkelgebied in de wijk Causeway Bay waar onder meer Burberry, Marc Jacobs en Adidas ook gevestigd zijn.
De Australische winkelketen heeft brandstores over de hele wereld en staat bekend om zijn unieke storedesigns. Het merk bekijkt altijd per stad welk pand het beste past, of daar karakter inzit en wat men daarmee kan doen. Of het nu gaat om New York, Parijs of Singapore.
Daarbij wordt ook rekening gehouden met de straat en de stad en hoe Aesop daar als merk in past zonder een ‘indringer’ te zijn. Uiteraard heeft het merk ook vaste gebruiken. Terugkerend onderdeel is dat er binnen altijd materialen gebruikt die de zintuigen doen prikkelen.Van wanden die zijn bekleed met vilt, een relïëf op de muur en de geur van oliën die je neus binnendringen.
Tekst loopt door onder de beelden
Ook in het filiaal op Fashion Walk wordt er verwezen naar de stad, in dit geval, Hong Kong. Zo zijn er stukjes patroonbord hergebruikt in de textuurvloerbedekking. Het materiaal werd vroeger gebruikt in de lokale huishoudens in de jaren ’70 en de jaren ’80. Het fineer werd opgesplitst in kleine scherven en vervolgens samengevoegd tot een vloermozaïek.
De muren en het plafond zijn bekleed met verflaag van een zachte, lichtblauwe kleur. De kleur symboliseert de kleur van kalmte, rust en vrede. Een grote toonbank en 3 wastafels in zo’n zelfde tint staan centraal in de winkel. Klanten kunnen bij de wastafels de producten uitproberen.
De winkel beschikt over het volledige assortiment met gezichts-, lichaams- en haarverzorgingsproducten. Ook verkoopt het huis- en lichaamsparfums en huishoudproducten. Die worden gepresenteerd aan de rekken aan de muren. Ook is er een grote houten kast waarin de geurcollectie is uitgestald. Saillant detail: de handgrepen zijn gemaakt van koper dat werd geborgen uit de vorige winkel door een plaatselijke metaalsmid.
Tekst loopt door onder de beelden
In 2023 nam L’Oréal het cosmeticamerk over van Natura & Co, het Braziliaanse moederbedrijf van The Body Shop. Met de overname was een bedrag van 2,53 miljard dollar (2,29 miljard euro), gemoeid.
Het Australische cosmeticamerk werd in 1987 opgericht door Dennis Paphitis. Het merk heeft wereldwijd zo’n 400 winkels en boekte in 2022 een omzet van omgerekend 492 miljoen euro.