Boohoo belandt nog dieper in het rood

Boohoo belandt nog dieper in het rood

De Britse fashionretailer schreef een verlies van bijna 190 miljoen euro.

Boohoo is het afgelopen boekjaar nog verder in de rode cijfers terechtkomen. De online fashionretailer heeft een verlies gemaakt zo'n 160 miljoen pond (omgerekend 186 miljoen euro).

Dat blijkt uit het jaarverslag over boekjaar 2023, dat liep tot februari dit jaar. Waar het bedrijf in 2022 voor het eerst in de min belandde, heeft Boohoo het afgelopen jaar zijn verliezen zien oplopen van 91 tot 160 miljoen pond. In 2021 boekte het bedrijf nog een winst van 7,8 miljoen pond. 

De grote verliezen gaan gepaard met een omzetdaling van 17 procent. Dat percentage is hoger uitgevallen dan waar Boohoo vorig jaar op gokte. Toen hield het Britse bedrijf nog rekening met een omzetdaling tussen de 10 en 15 procent voor het eerste halfjaar, waarna de 6 laatste maanden juist werd ingezet op een groei. 

Het afgelopen boekjaar heeft Boohoo meer dan 60 miljoen pond geïnvesteerd in zijn logistiek. Zo is het dc in Sheffield, het VK, voor een groot deel geautomatiseerd. Voor komend jaar staat er een kostenbesparing op het programma van 125 miljoen pond. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!