Gentle Monster: meester in unieke storedesigns

Gentle Monster: meester in unieke storedesigns

Zeg je Gentle Monster, dan zeg je ook exceptionele storedesigns. RetailTrends zet een aantal bijzondere eyecatchers van de brillenzaak - over de hele wereld - op een rij

 

Reizende pop-upstore 

Gentle Monsters' nieuwste aanwinst is een pop-upstore. Daarvoor pakte het merk uit met een megagrote unicorn en een gigantisch konijn. De beestelijke kunstwerken stelen de show midden in een roze landschap. De roze tijdelijke winkel opende in New York in samenwerking met merk Jennie. De ‘Jentle Salon pop-up’ trekt de hele wereld over. Van Seoul naar Tokio naar Osaka, Singapore en Manila (om maar een paar wereldsteden te noemen). 

Tekst loopt door onder het beeld. 


Tokio, Japan

Het van oorsprong Koreaanse brillenmerk gooit in Japan hoge ogen. In de flagshipstore in Tokio zorgen een sculptuur van een gorilla en extreem grote gezichten voor wijdgeopende...

Zeg je Gentle Monster, dan zeg je ook exceptionele storedesigns. RetailTrends zet een aantal bijzondere eyecatchers van de brillenzaak - over de hele wereld - op een rij

 

Reizende pop-upstore 

Gentle Monsters' nieuwste aanwinst is een pop-upstore. Daarvoor pakte het merk uit met een megagrote unicorn en een gigantisch konijn. De beestelijke kunstwerken stelen de show midden in een roze landschap. De roze tijdelijke winkel opende in New York in samenwerking met merk Jennie. De ‘Jentle Salon pop-up’ trekt de hele wereld over. Van Seoul naar Tokio naar Osaka, Singapore en Manila (om maar een paar wereldsteden te noemen). 

Tekst loopt door onder het beeld. 


Tokio, Japan

Het van oorsprong Koreaanse brillenmerk gooit in Japan hoge ogen. In de flagshipstore in Tokio zorgen een sculptuur van een gorilla en extreem grote gezichten voor wijdgeopende ogen van verbazing. Dat alles wordt – volgens traditie van het merk – omringd door een grijs kleurenpalet.

Tekst loopt door onder het beeld. 

Kuala Lumpur, Maleisië 

Waar het merk in Tokio reusachtige gezichten heeft, worden bezoekers van de brillenzaak in Kuala Lumpur aangestaard door een kolossaal oog. Knipperen doet ‘ie ook nog. Ook hier is het even zoeken naar de collectie van het merk, want op de winkelvloer zijn ook levensgrote standbeelden te vinden van een neushoorn en 2 bizons. 

Tekst loopt door onder het beeld. 

Los Angeles, Verenigde Staten 

Een andere absurde ervaring vind je in Los Angeles. Denk je een bril te kopen, waan je je opeens te midden van een sciencefictionfilm. Gentle Monster zette hier het thema ‘de evolutie’ neer. Daarbij staat de transformatie van een plant centraal. Of een mechanische arm en een virtuele vuurbal – het is maar net hoe je ernaar kijkt. 

Tekst loopt door onder het beeld. 

Seoul, Zuid-Korea

Een welkom waar je u tegen zegt. Waar klanten in andere winkels door winkelpersoneel word ontvangen pakt Gentle Monster – hoe kan het ook anders – het net even wat anders aan. Bij de brillenzaak in Seoul wordt je niet door 1, niet door 2, maar door 12 levensechte sculpturen welkom geheten. De personages eten een dessert aan een lange tafel.  Daar houdt het overigens niet bij op. In het hart van de winkel worden bezoekers nog eens welkom geheten door The Probe, een grote zespotige robot. 

Tekst loopt door onder het beeld. 

Silicon Valley, Verenigde Staten 

Ook in het high-tech hart van de Verenigde Staten pakt het brillenmerk uit met een verhalend interieur. Hier wordt het verhaal verteld van een geavanceerde wereld, waarin technologie het mogelijk maakt om vergeten herinneringen terug te halen. De oude vrouw op het bankje wordt in de winkel weer herenigd met de geliefde ezel uit haar kindertijd. 

 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!