‘Gemiddelde besteding voor kleding bij Bijenkorf het hoogst’

‘Gemiddelde besteding voor kleding bij Bijenkorf het hoogst’

De kledingconsument geeft bij het warenhuis gemiddeld 229 euro uit per aankoop.

De gemiddelde besteding voor kleding is bij de Bijenkorf het hoogst van alle retailers in Nederland. De kledingconsument geeft daar gemiddeld 229 euro per aankoop uit, zo blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een onderzoek van Multiscope.

De Bijenkorf wordt gevolgd door Van Uffelen (166 euro) en Van Dal mannenmode (165 euro) in het gemiddelde uitgavebedrag per aankoop. Kledingkopers besteden gemiddeld het minste per bezoek bij Wibra (19 euro) en Zeeman (20 euro). De webshop, zonder fysieke winkels, met de hoogste gemiddelde uitgave aan kleding is Zalando (118 euro).

Vrouwen vs Mannen
Nederlanders spenderen gemiddeld 92 euro per aankoop bij een kledingwinkel of webshop. De jaarlijkse besteding aan kleding bedraagt gemiddeld 675 euro per persoon.

Vrouwen geven 845 euro uit aan kleding volgens het onderzoek. Mannen zouden op jaarbasis ‘slechts’ 476 euro uitgeven. De gemiddelde besteding per aankoop ligt een stuk minder ver uit elkaar: 95 euro voor vrouwen en 88 euro voor mannen. Het grote verschil komt voort uit het feit dat vrouwen gemiddeld bijna 9 keer per jaar kleding kopen en mannen iets vaker dan 5 keer per jaar.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!